Med Adwords kan Ni kraftigt öka Er omsättning

Annonsering via Google Adwords

Adwords – en genväg till Googles förstasida

Ni väljer själv budget

divider

Google Adwords- Ett bättre sätt att mäta resultat på din marknadsföring

Till skillnad från SEO (sökoptimering) är Google Adwords betalda annonser som kommer upp vid sökta Google-resultat.
Dessa urskiljs i resultatlistan på Google genom att den är annonsmärkt. Med Adwords så köper ni en länkplats, en digital annons som tar användaren vidare till er hemsida.

Med Adwords behöver ni inte arbeta lika mycket med optimeringen av er hemsida, istället tar ni en genväg och betalar istället för varje klick som besökare gör på länken. Det fungerar ungefär som ett kontantkort på mobiltelefonen som ni fyller på efter behov. Annonsen försvinner när Adwordspengarna tar slut.

Fördelarna med Adwords är att du endast betalar när någon klickar på din länk och aktivt går in på din hemsida. Du kan själv bestämma hur stor budget du har vilket alltså är likställt med hur många potentiella kunder du vill betala för att få in på din hemsida. Allt detta är givetvis mätbart vilket är en av de verkligt stora fördelarna med digital marknadsföring i stort.

Under samma användarkonto som ditt Adwordskonto har vi även Googles displaynätverk.

Vi kan här rikta era annonser (s.k. banners) till specifika sajter, mot sökord, ämnen eller intressen, allt för att annonseringen ska vara så relevant som möjligt och nå rätt målgrupp.
Om ni väljer CPC-metoden (Cost per click) så betalar ni ingenting för exponeringen ni får genom att användarna ser din annons utan endast om annonsen resulterar i ett klick från användaren som då slussas till din hemsida. Du kan även välja CPV-metoden (cost per view) då ni betalar per 1000 visningar.

Vilken metod ni väljer beror på vad som är viktigast för er verksamhet.